Hey there!

It looks like you're enjoying Console Games but haven't created an account yet. Why not take a minute to register for your own free account now? As a member you get free access to all of our forums and posts plus the ability to post your own messages, communicate directly with other members and much more. Register now!

Already a member? Login at the top of this page to stop seeing this message.

---

Hello!

Se pare ca iti place Console Games insa nu ti-ai creat inca un cont. Pentru a beneficia de toate avantajele iti ia doar un minut sa te inregistrezi si este gratuit. In plus ca membru poti accesa nelimitat toate functiile acestui website, comunica direct cu ceilalti si participa la concursuri, tournaments, arcade, etc. Multumim anticipat pentru intelegere ! Inregistreaza-te acum !

Daca esti deja membru ConsoleGames.ro si inca iti apare acest mesaj, te rugam sa te loghezi cu userul si parola pentru a nu mai fi deranjat. O zi buna !

Single post: Service fara ambalajul original - Lege!

  1. #1 SP
    Admin MonkY's Avatar

    Service fara ambalajul original - Lege!

    Sunt ferm convins ca mare parte din voi v-ati lovit de refuzul garantiei al unui comerciant sau altul (roman, desigur) pentru simplul motiv ca produsul dvs. nu mai este ambalajul original. Acest lucru in tarile civilizate e considerat de mult o aberatie, garantia asigurandu-se pentru produs si nu pentru cutia in care a venit. Plus ca in multe cazuri, daca tin cutiile pentru toate produsele din casa, ar trebui sa mai am inca o casa doar pentru cutii? Sau in alte cazuri, refuzul e chiar absurd, service-ul cerand pand si folia de protectie sau cine stie ce capacel de plastic.

    Well, not anymore! Incepand din 30 Octombrie 2015, ambalajul original al unui produs nu mai este obligatoriu pentru a beneficia de garantie! Si nu vorbim de zvonuri, ci de Legea 249/2015 care a fost publicata in Monitorul Oficial (Partea I, nr. 809 din 30 octombrie 2015) si a intrat in vigoare in aceeasi zi.

    Practic in lege scrie clar: "Se interzice conditionarea, sub orice forma, a drepturilor legale ale consumatorilor referitoare la produsul cumparat de pastrare a ambalajului". Mai mult, este specificat faptul ca pentru acordarea garantiei o persoana are nevoie doar de produsul defect (chiar si fara accesoriile originale), de certificatul de garantie si factura (unde trebuie sa fie lizibile datele de identificare ale vanzatorului).

    Cu alte cuvinte, in cazul in care un operator economic conditioneaza repararea sau schimbarea unui produs aflat in garantie pe baza existentei ambalajului original al acestuia, cumparatorul poate face plangere la ANPC (Autoritatea Nationala a Protectiei Consumatorului). Amenzile pentru nerespectarea acestei legi sunt cuprinse intre 15.000 si 25.000 RON.

    Atentie insa, ANPC-ul nu poate interveni decat pentru persoane fizice! Persoanele juridice, PFA-urile sunt nevoite (in continuare o aberatie) sa apeleze la justitie. Persoanele juridice sunt sfatuite sa respecte prevederile din certificatul de garantie, care mentioneaza de obicei conditiile de acordare si refuzare a cererii de reparatie pe garantie.

    Happy?
    Attached Images Attached Images boxes.jpg