Prima data cand am pornit jocul am fost placut impresionat, un meniu simplu, classy si cu o melodie a lui Akira Yamaoka in stilul clasic al seriei. Franciza Sillent Hill este binecunoscuta pentru stilul unic pe care il detine de a se juca cu mintea jucatoriilor, povestea fiind intotdeauna mai mult decat simpla batalie intre bine si rau. Atmosfera jocului Homecoming nu este foarte diferita de partiile anterioare, numai ca ii lipsesc multe "bucati" fata de partiile precedesoare: ai o lanterna care abia lumineaza in fata, care dupa parerea mea, este mai mult o greseala de design decat dorinta producatorilor de a speria jucatorul si mai tare.
Povestea incepe cu intoarcerea lui Alex Shepherd din razboi inapoi in orasul sau natal, Shepperd Glen. Acesta are o serie de cosmaruri ciudate in care apare fratele sau mai mic, iar dupa ajunge la mama lui (Lillian Shepherd). In timp descopera cu stupoare ca de fapt fratele sau (Joshua Shepherd) si tatal sau (Adam Shepherd) au disparut din senin. Jocul nu are legatura cu partiile trecute,bine sunt mentionate cateva caractere din trecut, dar doar atat. Cutsceen-urile sunt decente si te ajuta sa intelegi povestea jocului care nu este una rea, este chiar bun plot-ul dar sunt momente in care poti sa uiti despre ce este vorba. Asta datorita putinelor resurse de healt, astel existand posibilitatea sa ajungi la un bossfight si sa repeti de foarte multe ori ultimul checkpoint. Jocul nu iti baga frica in oase de ti-e frica sa mergi mai departe, ci doar frica de a nu repeta din nou ultimul checkpoint (pentru a 10a oara).
Armele sunt generale: cutit, topor, teava, pistol, pusca etc. Un plus din punctul meu de vedere este faptul ca armele nu se mai deterioreaza in timp si ca nu mai este necesar sa folosesti finishing moves pe inamici. Inamicii sunt destul de inspirati si ciudati cu membre care ies din tot felul locuri ciudate si incredibile: wierd nurses are back, lame de cutit in loc de cap, capete intoarse, cutite in loc de maini si picioare (seamana cu un inamic din seria "The Suffering"), crawleri ciudati etc.
Combatul nu mai este la fel de stiffy: poti folosi lovituri puternice, rapide si concentrate; Alex poate chiar sa se si fereasca.
Dificultatea jocului este crescuta nu printr-un AI inteligent ci prin simplul fapt ca sunt ridicol de putine surse de a-ti regenra viata, o mare parte din timpul petrecandu-l cu speranta ca poate gasesti un health pack sau macar o sticla de viata (care regenereaza doar 40% din viata). Jocul are si binecunoscutele mini games care te ajuta sa treci mai departe: reparatii la instalatii,
coduri (care pot fi gasite pe parcursul nivelului), conectare corecta de cabluri electrice, aranjare de piese, etc. Nu sunt foarte grele (ba chiar unele sunt foarte usoare si logice), dar mai schimba tonul jocului. Din pacate sunt cateva la inceput, spre sfarsitul jocului acestea sunt aproape inexistente, iar la finalul joculi sunt excesiv de multe, lucru care distruge un pic din placerea povestii.
Sunt cateva momente decisive in joc care in functie de decizie,vei avea parte de unul din cele 5 endinguri : (*warning spoilers*) http://www.consolegames.ro/forum/f52...ings-spoilers/
Jocul se bucura de lumini dinamice, umbrele curgand frumos. Are acea imagine incetosata cu acel efect de white noise si in plus (in cut-scene-uri si cand intri in cealalta lume) apare si efectul de sepia. Din pacate nu s-a dat importanta micilor detalii, fapt dezamgitor deoarece strica toate experienta HD: tablourile sunt foarte neclare, scriul nu este lizibil in unele locuri, iar daca te apropii de pereti texturile iti vor parea demne de anii 2000. De asemenea, am experimentat una dintre cele mai urate reflexii intr-o oglina in din vreun joc. Aceste problemele pot fi trecute cu vederea cand ne indreptam atentia asupra sunetului, care este excelent, cu efecte sonore de inalta calitate si un voice acting exceptional, mai ales in timpul cut-scene-urilor.
Sa nu uitam ca Homecoming nu a fost dezvoltat de japonezi; poate de asta nici nu are acea atmosfera horror cu care ne-a obisnuit seria, dar coloana sonora parca este prea buna pentru joc atat de mediocru, iar actiunea ori este ori nu este. Desi jocul este destul de liniar, ajungi sa te intorci de nenumarate ori in aceleasi locuri deja vizitate, astfel pierzand minute bune din joc.
Am intalnit si cateva bug-uri, dar acestea nu sunt foarte suparatoare, majoritatea fiind de clipping (inamici care se blocheaza in texturi, Alex trecand prin diferite obiecte), dar nimic deranjant.
Overall:
Jocul este bunicel, dar sufera de cateva probleme de design,in special lipsa scenelor horror (asta arata clar lipsa de implicare a japoneziilor). Are o grafica buna, in afara de detaliile mici si glitchy pe care eu le observ si nu pot sa le trec cu vederea, pentru ca sunt peste tot.
Povestea este buna, caracterele au credibilitate, gameplayul este mai bun ca in trecut dar poate creea probleme atunci cand esti inconjurat de mai multi inamici.
Story: 7.5
Gameplay: 7.5
Grafica: 8
Sunet: 9
TOTAL: 8
Bookmarks