Originally Posted by Supergiant Games
Tocmai am inceput sa joc Hades 1. E la oferta acum pe Steam. Nu ma asteptam sa ma prinda si sa imi placa atat de mult. Am vazut ca e foarte apreciat dar la pomul laudat deobicei nu ma duc cu sacul. E altfel cand il joci versus o prezentare pe youtube. Vestea ca apare continuarea a picat la fix. Va fi un joc pe care o sa-l cumpar la anu.
A primit cineva acces timpuriu? Azi am vazut doar ca se solicita asta pe Steam si primesti mail daca esti acceptat.
Am primit in cele din urma mailul care imi oferea early access. M-am bucurat si ma bucur ca l-am jucat gratis. Ca sa imi dau seama ca nu o sa il cumpar. Pur si simplu nu m-a captivat cu nimic. Din punctul meu de vedere e un dlc al lui Hades 1. Au incercat ei sa schimbe povestea, personaje, modul de a progresa etc. Dar pe mine nu ma intereseaza povestea in jocuri de genul. Efectiv nu am avut rabdare sa citesc/ascult dialogurile. Ce ma intereseaza e gameplayul. Primul a fost extrem de captivant ca si gameplay si l-am jucat cateva zeci de ore. Si dupa un gamplay bun parca am ciulit urechea si la poveste. 2-ul e fix la fel ca si gameplay dar cu alt personaj si alte arme. M-am plictisit rapid de batut inamici. Daca vreau sa fac asta il am pe Hades 1. Nu am avut deloc rabdare sa inteleg sistemul de progres care mi se pare schimbat doar de dragul de a schimba si complica. Din punctul meu de vedere un mare pas la acest joc. Daca mi se face dor de batut inamici in stil Hades, il am pe Hades 1 nu e nevoie sa dau bani ca sa ii bat cu alt personaj.
De ce in ultimii ani lumea are așteptări de la continuări ale jocurilor sa fie complet diferite de prima parte? In special pe partea de gameplay. Tot vad formularea asta cu "asta e dlc". Nu e normal ca 90% sa fie aceeași Mărie cu mici schimbări/îmbunătățiri doar pe ici colo si o poveste nouă? Daca ar schimba gameplay-ul sau stilul prea mult am mai putea vorbi de o continuare? Presupun ca atunci comentariile ar fi "asta e Hades doar cu numele".
Nu iau apărarea vreunui joc anume. Dar e o temă care se tot repetă: GoW Ragnarok e DLC, Forbidden West e DLC, Forza Horizon 5 e DLC, Spider-Man 2 e DLC...
De ce iar HADES și de ce tot în infern?
Cu toate că mi-a plăcut HADES cum arată, aș fi preferat ca sequel un ZEUS pe Muntele Olimp sau un POSEIDON localizat în Atlantida în toată splendoarea ei înainte de a fi distrusă. Sau o AFRODITA în Câmpiile Elizee, sau un ARES prin Sparta cu toate războaiele, un HEFAISTOS în labirintul lui Minos ( care chiar ar fi fost cel mai cool dacă se axa pe un labirint gigantic cu oameni care s-au rătăcit pe acolo și au înființat societăți, cu furnale, cu o lume terorizată de Minotaur în giganticul labirint), sau ATENA în....ai ghicit, Atena, o ARTEMIS în cea mai mare pădure din Grecia în care fugăreai mistreți, satiri, căprioare și nimfe, sau un APOLLO în Delfi, dar în același stil grafic și cu aceleași mecanici + ceva îmbunătățiri. Au atâta mitologie grecească de explorat.
Trebuia un nou TĂRÂM din mitologia greacă și un nou ZEU!
Se pare ca e ceva la moda. La fel s-a intamplat cu No Rest for the Wicked, dar nu numai.
Eu tot nu inteleg de ce scot in early access jocuri care nu au treaba cu MP sau Online-ul, dar nah...e ceva moda noua![]()
De ce crezi ca un joc multiplayer ar avea nevoie de early access, iar unul singleplayer nu?. E cea mai eficienta metoda pentru a scoate un joc echilibrat (nu imi amintesc cand am jucat joc la fel de balanced precum Hades), si in general oamenii apreciaza un joc balanced fie ca e single sau multiplayer. Din moment ce primul joc s-a transformat din "doar okay" in "capodopera" in 2 ani de early access, nu sunt deloc surprins ca lucreaza in aceeasi maniera si pentru Hades 2.
Pentru ca ma astept ca un joc SP only sa fie testat si echilibrat "in house", iar oamenii sa nu-si strice experienta jocului final, jucand in early access pana se plictisesc de el, iar apoi cand iese, sa nu se mai atinga de joc, pentru ca la urma urmei, cu sau fara niveluri "oarecum" random generated, povestea nu este random generated, nici personajele.
Si cam astea fac un joc SP sa fie SP.
Pot intelege de ce jocurile online, MMO, MP sau co-op ar avea mai multa nevoie de asa ceva.
Pe de alta parte, da, asa a fost si cu Hades si multe alte jocuri, printre care si BG3, jocuri unde end player a dat feedback care a fost auzit, iar producatorii au schimbat/implementat lucruri in joc pe baza acelui feedback.
But then again, daca este genul tau de joc sau te atrage ceva anume la el, il accepti oricat de balansat sau nu este o anumita mecanica.
Iar investitia in aceste early access nu o faci daca nu te atrage ceva la acel joc.
Problema e ca e foarte dificil sa faci toate astea behind closed doors, chiar si cu playtesting si cu echipa dedicata de user research (pe care nu si-o permit toti) pentru ca nu prea ai cum sa tragi niste concluzii 100% accurate, e doar un guesswork mai bun, dar tot guesswork e, pentru ca una e cand playtestezi cu ~20 de insi, alta e cand baga cateva mii. Mai ales ca e un efort imens sa sincronizezi si sa organizezi astfel de evenimente + sa te asiguri ca nu sunt leaks. Asa ca e mult mai ieftin, usor si util sa lansezi in early access si sa colectezi tot raw data-ul ala - nu numai din direct feedback dar si din data si tracking.
Sigur, pentru multi e si un "truc", decat sa lansezi un joc semi-finisat si sa-ti iei negative reviews mai bine ii pui eticheta de early access si setezi niste asteptari mai joase, apoi poti sa-ti permiti niste timp sa il repari fara sa te f*ta la icre comunitatea. La un joc precum BG3 are sens pentru ca e foarte complex si alte multe layere, Hades tbh ma asteptam sa fi putut fi facut binisor si fara EA, apoi doar mai bagi niste balancing patches. Dar daca le-a mers bine la primul...
Also mai faci niste bani si mai tii pe linia de plutire echipa, mai ales daca studioul e micut si nu are alte surse de income sau proiecte lansate recent.
Cât timp jocul e marcat clar ca Early Access nu văd o problemă cu asta. Hades 1 și BG3 nu ar fi existat în forma curentă fără Early Access.
E rău când se lansează jocuri full-price într-un fel de Early Access, fără să menționeze clar lucrul acesta.
Eu nu m-am putut abtine si am cumparat early access, dar nu regret - are deja mai mult content ca primul joc cand s-a lansat full. Nu mai reiterez ce s-a zis deja prin toate review-urile decat ca notele mari sunt meritate. Parca totusi un lucru imi place mai putin decat in primul joc si anume abilitatile... mi se pareau mai fun si versatile cele din H1.
To be honest, nu inteleg de ce se face review la EA pentru ca deja e 85% din joc acolo, dar na, mai generezi niste hype si niste views ca apoi sa le mai generezi o data cand scoti review la varianta shipped![]()
The Olympic Update:
Now in Early Access, Hades II is the bewitching sequel to the award-winning rogue-like dungeon crawler, and just got its first Major Update! Featuring an all-new region, a powerful new weapon, new allies, and much more.
Music: "Olympus Aflame" by Darren Korb and Austin Wintory, and "Lap of Luxury (feat. Kristin Naigus)" by Darren Korb, from the Hades II Original Soundtrack.
Bookmarks