Lume, lume! Precupete, vanzatori, artisti, scriitori si voi, creatorilor de nou, luati aminte! Rockstar Games, creatorul vostru de iluzii preferat va ofera, acum, 2 (doua!) capturi de ecran din Graalul jocurilor electronice de pe orice platforma si din orice epoca! Da, zic vai voua saltimbancilor erei digitale, guralivilor tehnologiei digitale ce va pretindeti dezvoltatori de divertisment, de placere a jocului, ratatilor ludici, ooo, vai voua, caci gurile voastre vor amuti, ochii vostri vor orbi iar numele voastre se vor pierde in negura uitarii: Grand Theft Auto Cinci se pogoara incet peste noi si nimic nu-l poate opri! Repent, sinners!!!!
Ei bine, dragii mei, Rockstar, pasemite presati (desi, as putea la fel de bine sa scriu �striviti�) de asteptarile neostoite, frustrate - si oricum altcumva va trece prin cap sa le catalogati � ale fanilor si deopotriva, ale presei, au gasit cu cale sa �slobozeasca� (folosesc termenul doar pentru a pastra aura de arhaism misterios ale productiei in obiect) un comunicat de presa. Referindu-se la ciclurile de dezvoltare lungi, Rockstar se scuza, asigurandu-si, totodata, fanii ca studioul se concentreaza pe calitate. Comunicatul, care, asa cum este preluat de Gamespot, suna cam asa:
�Dragii mosului(scuze, nu ma pot abtine). Ne pare rau ca ne ia atat de mult timp cateodata, dar cantitatea uriasa de munca necesara pentru a imagina, proiecta, construi si popula o lume digitala este pur si simplu coplesitoare si depunem eforturi constante (sic!) pentru a ne asigura ca fiecare nou joc il depaseste pe cel precedent (�) Incercam sa lucram cat de rapid posibil dar, luand in considerare tehnologiile de varf, grafica High Definition si animatiile si sutele de mii de fisiere de sunet, toate acestea trebuind sa functioneze perfect impreuna, sa fie distractive si sa poata fi jucate cu placere, nu e de mirare ca e nevoie de ceva timp pentru a face astfel de jocuri�. Rockstar arata in continuare ca, fie si pentru urmari ale unor jocuri precedente, simt ca este de datoria lor sa le faca atat de inovative si de incitate pe cat le pot face, aducand prospetime in atmosfera acestora.
Cat despre tacerea cu privire la GTA V, de la anuntul lansarii acestuia din octombrie 2011 si pana in prezent, studioul arata ca pur si simplu nu este pregatit sa dezvaluie mai mult. �Singurele lucruri care ne preocupa sunt ca voi sa va simtiti cat mai bine jucand acest joc [atunci cand va fi lansat] si ca informatiile dezvaluite [despre joc] sa fie cat mai acurate. Pur si simplu n-am fost in pozitia de a prezenta mai mult decat ce este prezentat in trailer si nici nu vom fi pentru o buna bucata de timp�. De asemenea, Rockstar a afirmat clar ca nu intentioneaza sa lanseze nici un pre-realease de tip beta, avertizandu-si jucatorii ca orice oferta de cod pentru un pretins beta-code de GTA V este doar o incercare de inselatorie online.
De asemenea, Rockstar a facut o vaga declaratie cu privire la sequel-ul lui Red Dead Redemption, spunand ca �nu ne grabim intotdeauna sa realizam urmari, dar asta nu inseamna ca nu le vom face, in cele din urma�.
Intr-o sinteza a sintezei sintetizate, hai sa vedem evolutia proiectelor Rockstar din trecutul recent. Rockstar a lansat in aprilie 2008 ceea ce va fi un model de joc open-world, cu rutine fluide si subtile, bine integrate in mecanica jocului � GTA IV. Sigur, jocul n-a fost perfect, modelul de shoot & cover 3rd person nu se putea compara cu titlurile dedicate acestui gen, versiunea de PC era incredibil de �hrapareata� ca resurse, insa driving-ul era fluid si credibil, iar lumea creata cu acest joc impreuna cu toate detaliile care-l populau (animatii, story, diversitate) erau incredibile, ani lumina peste GTA III care a fost prima reiterare a unui GTA in 3D, un joc amplu aclamat la vremea lui. La scurt timp, in octombrie 2008, urmeaza Midnight Club: Los Angeles, un arcade driving game open-world ce incerca sa se bata cu un Burnout Paradise lansat la inceputul aceluiasi an. Desi inferior din punct de vedere tehnic lui Burnout Paradise, MC:LA aducea prospetime cu un Los Angeles integral populat (fata de un Paradise City parasit), grafica extrem de reusita si efecte meteorologice magistral folosite. In 2010 intalnim o versiune a modelului de shooting 3rd person evoluat, intr-un open-world - Red Dead Redemption - pentru ca, in 2012, sa intalnim o versiune noua si rafinata a sistemului 3rd person shooting & cover marca Rockstar: emblematicul Max Payne 3. Cu toate ca acesta din urma este un urmas vrednic al jocurilor Remedy, mecanica de shooting nu este cea mai buna dintr-un 3rd person shooter din prezent, inse reprezinta un salt inainte major facut de Rockstar in aceasta directie.
Nu putem decat sa ne imaginam felul in care cei de la Rockstar vor reusi sa imbine driving, shooting si multe alte rutine tipice unui open world folosindu-se de evolutia tehnologiilor lor si de experienta acumulata. Pana acum ceva timp cantitatea de date ce trebuia procesata pentru un astfel de joc parea inimaginabila pentru o consola. Rockstar au dat de pamant cu previziunile inca de la GTA III, lansat pentru prima oara pe PS2. Ce a oferit GTA IV parea inimaginabil chiar si pentru platforme mult mai puternice cum sunt Xbox 360 si PS3. GTA V va fi pasul catre�? Fus-do-raaaah! (cred ca iar am gresit putin jocul). Bucurati-va de cele doua noi screen-shot-uri.
Sursa: Gamespot.com
Bookmarks