As vrea sa va vorbesc astazi despre o un lucru foarte interesant si foarte curios in acelasi timp peste care am dat zilele acestea. In urma unui studiu s-a descoperit ca demo-urile care se lanseaza inainte ca jocurile sa apara pe piata au o influenta negativa asupra vanzarilor acestora reusind sa scada pana la 50% din succesul acestora. Cand am citit prima oara aceasta afirmatie mi-a trezit imediat interesul si recunosc ca niciodata nu m-am gandit din acest punct de vedere. Jesse Schell, un producator de jocuri video, a facut afirmatia de mai sus in cadrul unei conferinte Gamelab care s-a tinut in Barcelona vinerea trecuta. Datele pe care se bazeaza acesta au fost adunate si oferite de catre firma EEDAR.
In prezentarea pe care a avut-o, Jesse Schell sustine ca in medie un joc care este promovat doar printr-un simplu trailer si nu are un demo se vinde in aproximativ 525.000 de unitati dupa primele 6 luni, pe cand un joc care are atat un trailer cat si un demo atinge doar jumatate din aceasta perfomanta, mai exact se vinde in doar 250.000 de copii. Si bineinteles un titlu care nu are nici trailer si nici demo se vinde in doar 100.000 de copii, dar in acest caz mi se pare ceva normal, avand in vedere lipsa promovarii titlului respectiv.
Insa acum porneste o discutie interesanta, oare lansarea unui simplu demo resueste sa scada cu atat de mult succesul unui anumit joc sau acele titluri care se vand cel mai bine nu au un astefel de demo, deoarece nu au nevoie pentru ca au deja un fanbase imens, sunt foarte asteptate de catre gamerii din toata lumea si pe langa aceste lucruri producatorii se asteapta ca aceste jocuri sa se bucure de un succes rasunator. Cel mai bun exemplu pentru a doua situatie sunt jocurile din seria COD, in cazul carora producatorii lanseaza pe PSN respectiv XBL abia dupa 6 luni de la aparitia jocurilor un demo pentru titlurile respective.
Jesse Schell a tinut sa mentioneze ca totusi aceste demo-uri ar avea un impact negativ asupra vanzarilor, deoarece jocurile care se bucura de o popularitate semnificativa printre gameri sunt acelea care reusesc sa le trezeasca interesul fanilor, care promit mult si care ne fac sa ne dorim sa le incercam sau sa le jucam macar o data si in momentul in care noi avem la dispozitie acel preview, prin intermediul demo-ului, ori aceasta curiozitate ne-a fost satisfacuta, ori descoperim ca jocul nu este pe gustul nostru si ca de fapt nu este deloc cum a fost descris de catre producatori si media pana atunci.
Q:You mean we spent all this money making a demo and getting it out there, and it cut our sales in half?
A: Yes, that's exactly what happened to you
Oare sa ne asteptam la din ce in ce mai mai putine demo-uri lansate? Eu unul nu am cumparat niciodata sau se intampla foarte rar sa cumpar un joc fara sa-l incerc macar odata. Ce parere aveti despre acest lucru ?
Bookmarks