Quote Originally Posted by rulzmaker View Post
@Merdiso eu nu fac comparatii cu placi de la concurenti, vorbesc de placi de la Nvidia. Eu zic ca pot sa scoata placi care sa nu fie atat de limitate din punct de vedere al specs-urilor, pentru ca oricum vor oferi un spor de performanta si se evita alte bottleneck-uri care pot aparea. Tocmai deaia vreau sa sara de la 256 bit la 384, de ce nu chiar si 512 (haha, da, bine) pentru ca in timp rezolutiile vor fi din ce in ce mai mari, asteptam doar si 4K, nu?
Spec-urile cresc in functie de concurenta, ca doar n-or fi ratati verzii sa scoata o placa de 3 ori mai buna, cand pot scoate una cu 50% mai performanta, atat timp cat este suficient sa intreaca concurenta.
Pentru 4K astepti mult si bine, un 680 d-abea daca poate rula 1080p la 60FPS intr-un joc foarte pretentios, in 4K nu cred ca ar trece de 10-15, iar un 780 in niciun caz peste 25-30. 4K e o rezolutie uriasa, si pana ce consolele vor putea beneficia de 4K va mai trece ceva vreme.
Urmatoarea generatia nu va ajunge la rezolutia asta, decat poate-n jocuri precum Mario. O consola care sa ruleze fluent 4K ar costa minim 1000$, cam dublu fata de pretul maxim, ca pana la urma d-aia-i consola, un dispozitiv cat decat performant dar si cu un pret decent.
Consolele dicteaza piata PC-ului momentan, in cel mai bun caz vor aparea 2-3 titluri cu suport 4K special pentru PC, restul vor fi 1080p/1440p cel mult.
P.S. MSAA 8x e inutil pentru 1080p atat timp cat ai activat FXAA + 4x MSAA, pierzi 700mb complet degeaba.
Practic, Max Payne 3 pe maxim este Ultra cu MSAA 4x, 8x e pus doar ca sa-ti manance vRAM-ul si sa te faca sa crezi "uite bai, un 680, cu un pret de 500$ la aparitie, e la limita in jocul asta".
Daca nu te joci pe un TV de macar 50", nu vei sesiza nicio diferenta.