In contextul economic si raportat la cat de mult costa un ansamblu consola+vr fata de generatia anterioara, eu consider ca lumea este mult mai sensibila la pret si mai ales la valoare overall.
Multi s-au intrebat: "Ce fac cu PSVR2 ? Ard de nerabdare sa-l iau la pret full doar pentru Horizon, GT7 si inca 1-2 titluri meh, sau mai bine mai astept?"
Daca discreditam motivele evidente pentru care n-a avut succesul asteptat (inca), punem totul pe scuza ca VR e de nisa?
Tocmai, ca Sony inca de la PSVR1 a incercat sa impinga VR-ul in mainstream, doar ca practicile abordate acum nu-l fac un produs ravnit.
Repet, e prea devreme sa dam un verdict, lucrurile inca se pot schimba in bine.
N-a zis nimeni zeci. Dar nu poti sa ai pretentia la 1-2 milioane unitati cand costul e semnificativ mai mare pt consola+vr+jocuri vr, si tu nu ai aproape nimic care sa starneasca interesul.Originally Posted by tmihai20
Am comparat PS4 PRO cu PS5, nu cu PSVR2. Nu exista scuza pentru faptul ca in momentul asta un PS5 e 3150 lei, dupa 2 ani si 5 luni.Originally Posted by tmihai20
Nu poti sa te astepti la vanzari mari de PSVR2 fara sa iei in considerare ca intai ai nevoie de consola.
PS4 a fost o consola tehnic superioara concurentei de atunci, XBONE, nu s-au facut compromisuri. As indrazni sa spun ca dupa PS2, a fost consola cu cel mai bun parcurs.
PS4PRO a fost in esenta acelasi PS4, dar cu GPU mai potent, si a venit ca un raspuns pentru era 4K a TV-urilor.
Nu e nimic de ras, conducerea Playstation si-a schimbat radical abordarea fata de PC.Originally Posted by tmihai20
Se pare ca toate exclusivitatile ajung acum mai devreme sau mai tarziu si pe PC, lucru SF acum cativa ani.
PSVR2, un produs excelent dpdv tehnic, e mort fara software, cu atat mai mult cand acel produs este ingradit in ecosistemul PS5.
Prin suport PC si portarea jocurilor, au acces la o piata mai mare.
Odata ce Sony si developerii mari renunta la PSVR2 (vezi PSVITA), casca aia devine dead weight fara suport PC. Tie iti surade ideea de a da 3000+ lei pe un obiect fara uz?
Repet, e inca devreme sa tragem o concluzie, dar motivele principale pentru primirea sub asteptari sunt clare, si nu au de a face cu faptul ca VR e de nisa. PSVR2 e foarte scump (dupa un efort financiar la fel de mare pt PS5) raportat la oferta software slaba, si ea la fel de scumpa. Situatia economica se aplica in general la orice achizitie non-esentiala in perioada asta.
Partea buna e ca PSVR1 a fost la discount masiv pe toata durata lui de viata, inclusiv in bundle-uri cu tot ce trebuie (camera, move, games bundle).
Foarte probabil ca acest lucru sa se intample si pt PSVR2, mai devreme decat ne asteptam. Asta si speranta unui PS5 Slim mai accesibil, eventual 1 joc PSVR2 lunar la Essential, ar putea inclina balanta.
---------- Post added 10-04-2023 at 18:36 ----------
Switch nu a fost niciodata competitor Playstation/XBOX, este un produs total diferit, pentru un alt tip de public.
Nintendo au mers intotdeauna pe un alt drum, spre inovatie, o abordare altfel.
PSVITA a fost victima propriilor greseli si mai ales a perioadei in care s-a lansat.
1. lansarea PSVITA a coincis cu perioada de boom a smartphone-urilor si a gaming-ului mobil.
2. librarie AAA limitata (Sony a abandonat la scurt timp), plus lipsa de interes a third-party devs > n-ai sw, hw-ul e mort
3. pret ridicat comparat cu 3DS, iar cardurile de memorie au fost o bataie de joc
O portabila noua de la Sony, in era portabilelor Windows/SteamOS ar fi sortita esecului, garantat.
Sony ar crea o consola la fel de ingradita. De ce as investi in asa ceva, cand concurenta imi da mana libera sa aleg OS, digital store, emulatoare, setari grafice, tweaking etc?
O portabila Sony doar pentru streaming de pe PS5/Cloud, ar fi inutila, cand poti face deja asta de pe orice tableta, smartphone, laptop ec.
Bookmarks