In urma cu aproape 20 de ani cand a aparut, tin minte ca l-am jucat ~30h si m-a plictisit, dar pe vremea aiai nici nu eram asa mare fan RPG-uri. Jucasem multe (Fallout 1 si 2, Morrowind, Gothic si multe altele) dar nu le si terminasem.
Acum...dupa ce am jucat mostly RPG-uri in ultimile luni (STALKER 2, KCD2, putin Avowed, poate chiar si AC Shadows cu mecanicile RPG)...situatia s-a cam schimbat.
Ok, jocul este adus cumva la zi grafic, desi in marea majoritatea a timpului - cel putin pe XSX in Performance - arata a joc de old gen, dar...din pacate mecanicile si lumea nu au fost aduse in zilele noastre.
Combat-ul este cel mult mediocru si simplist, UI-ul este mizerabil pentru zilele noastre, foarte ingreunat si fara quick actions pe sageti, unde au preferat sa lase lucruri de genul Inventory si Map, in loc de un switch rapid intre arme/spells/potiuni.
Questurile sunt super simpliste si scriptate dar facute in asa fel in cat sa te duci cat mai departe de locul unde esti si cam tot ce poti descoperi - cel putin pana acum - este ori o ruina, ori o pestera.
Lumea este efectiv goala si statica - nu se misca nimic de la vant, rar observi animale salbatice sau oameni/hoti prin paduri - basically daca nu sunt ruine, nu exista camps.
Side missions, cel putin din ce am intalnit pana acum, sunt majoritatea pe sub pamant, unde nu avem si harti si ne putem rataci cu usurinta.
Nu mai zic de acele loading screens ingrozitoare, tipice lor, ramase chiar si dupa trecerea la UE5, dar si de super frame drops in modul Performance, care sunt uneori atat de deranjante in combat incat nu-ti ia comanda.
O alta chestie care mi se pare ciudata si nu stiu daca era la fel atunci - ai fast travel deblocat de la inceput catre orase/sau diverse locatii unde nu ai fost niciodata.
Am avut o misiune din primul oras, unde trebuia sa merg cu 2 tipi sa aparam o gradina si acolo in timp ce ne bateam cu acele dihanii, mi-a aparut mesajul de - misiune indeplinita, ai reusit sa elimini cu succes toti inamicii - desi imediat ce am dat OK am continuat sa ma bat cu inca vreo 10 goblini sau ce erau aia.
Iar asta cu pop-ups care-ti spun ca esti in zona misiunii x sau ca ai termiant misiunea y si pune totul pe pauza si esti obligat sa dai ok - astea sunt lucruri pe care trebuiau sa le aduca la zi si sa nu-ti mai rupa imersiunea in halul asta.
Ah, iar cu animatiile din modul 3rd person este blocat tot pe acolo prin anii 2000, la fel ca in Starfield.
Nu stiu...comparativ cu KCD2 (ok, ala nu este fantasy), jocul asta zici ca e facut de ceva indie. Daca KCD2 este de 10, asta e de un maxim 5. Sau...nu stiu, poate e cu totul alta liga si il joc eu gresit.
Poate pe PC e mai usor, cu un cursor, dar pe consola nici macar stats sau chestii banale de interfata nu ai.
Bookmarks