Erm..din cate am inteles face sa nu mai fie zimti la margini or smth like that.
Sanjuro: ca haios esti. Pacat ca n-ai umor...
teodor1991: mai pe "romaneste" inseamna o filtrare a imaginii prin care e redus efectul de "zimti". Presupun ca stii si tu cum este realizat un model 3D. Din multe poligoane... poligoane ale caror linii de "demarcatie" se vad zimtat din anumite unghiuri sau in anumite pozitii. Mai ales acolo unde se intretataie cu alte poligoane. Prin anti aliasing, punctele ce realizeaza acele linii zimtate sunt multiplicate si afisate ca "gradienti". Sa ma explic mai simplu: Linia este neagra, iar backgroundul este alb. Antialiasingul aduce niste extra informatie pe marginile liniei, informatie care este intre negru si alb... gri in cazul de fata. In felul acesta, linia aceea nu mai apare cu un contrast "out of context" si nu mai are "rough edges". La rezolutii mic antialiasingul duce la "incetosarea" unui astfel de model 3D, insa cum vorbim de 720p si mai sus, AA-ul conteaza enorm. Incearca un joc cu antialiasing in SD, si o sa vezi ca nu ajuta deloc... pe cand in 1080p face minuni.
Sper ca te-am ajutat cu o explicatie cat mai simpla. Ai mai jos cateva exemple.
am citit undeva de AAA (jocuri AAA). asta ce mai este? este tot un fel de anti-aliased?
Nu stiu cat este de adevarat, dar tipii de aici sustin ca jocul ruleaza in 720p cu upscale la 1080p.
probabil la next-gen vom avea 1080p nativ @~ 60fps. ps3-ul cel putin (cu 128 bit si 8 ROPs) nu poate face asta. de ex. pe PC ai nevoie cam de un GTX 260 (cu 448 bit/GDDR3 undeva la 50% mai rapid si 28 ROPs) pentru un 1080p decent. si oricum, de la un 50" in sus, cred ca observi o diferenta notabila.
Scuze pentru off-topic, dar n-am rezistat. De unde pana unde ai scos atatea minunatii din tine, nu stiu. PS3 face fata din punct de vedere hardware la 1080p fara probleme. Ca dovada ai titluri precum Ninja Gaiden, Gran Turismo 5 (prologue for now), etc... Hardware-ul e ok, mai trebuie ca si software-ul sa vina din urma. Mai exact, engine-uri gandite si optimizate (vezi la ce nivel s-a ajuns pe PS2 de-abia dupa 8 ani or so - God of War). Daca pe PC in loc sa se optimizeze software se prefera nou hardware, pe console in schimb doar software-ul e necesar sa fie "upgradat". Sunt ferm convins ca daca Xbox 360 si PS3 vor mai ramane pe piata 3-4 ani, mai toate titlurile se vor lauda cu 1080p...
nu ma incalzeste cu nimic, ca dupa 10 ani voi avea 10 titluri bune, NATIV 1080p. daca se putea si era si facil aveam parte de un Killzone 2, de un Resistance 2... sau crezi ca Guerilla Games trebuie sa mai invete? da, avem 2-3 jocuri 1080p si o tona de pe PSN...
GT5P este upscale de la 1200x1080p si nici GT5 nu va fi nativ 1080p. niste prosti astia la PD, aia au facut Ninja Gaiden si ei nu pot...
sunteti o groaza pe dinafara. forza 2 are rezolutie mai mica dar are AA 4x, si asta se vede clar daca ai un televizor full hd si te uiti de aproape si dai de exemplu sa vezi cursa din masina. AA exista f bine in forza 2... iar 3-ul va fi la fel, probabil aceeasi rezolutie, doar ca o sa aibe mult mai multe poligoane datorita optimizarilor engine-ului. Per total o sa arate mult mai bine dar ca display va fi aceeasi treaba. gt5 in schimb are rezolutie full hd 1080p. oricum eu sunt f multumit chiar cu forza 2... cu forza 3 pe scula voi fi indragostit :X:X:X
Dragii mosului, stiu ca veti fi socati de ce va spun, dar... sunteti niste perversi cu totii
scula = instrument
Parca va vad ca radeti iarasi, dar... daca radeti si la "instrument" sunteti incurabili.
instrument = xbox 360![]()
Bookmarks